fredag 5. februar 2016

Morsdag - Mother's day

Hei 

Det nærmer seg morsdag, og da er det en koselig tradisjon å lage et kort til mamma. I år har jeg har valgt klippearket Mother's day fra Pion Design, og vinterlige mønsterark fra Maja Design, Vintage Frost Basics 3rd of December og 5th of December, samt Vintage Autumn Basics No. III. De er alle i en delikat rosa farge.



Bazzill Basics Vanilla er en basisfarge jeg synes passer til mange mønsterark. Når jeg har valgt de mønsterarkene jeg har lyst til å bruke, begynner jeg med å legge arkene i en vifte. Jeg bytter så rekkefølge på dem noen ganger for å finne ut hvilken rekkefølge arkene skal ha på kortet. Skal det med minst mønster ligge øverst slik at det får et rolig uttrykk, eller skal jeg lage mer liv i kortet ved å ha arket med mest mønster øverst? Denne gangen ble det en rolig utgave :) Hvert lag av mønsterpapir svertes og skrapes med kantskrape for å få et vintage utseende. 


Blonde, stansemalen fra Magnolia er benyttet rundt kantene. Der har jeg først lagt blonder av kartong nederst, og Vintage Autumn Basics No. III over denne. Kantene på disse blondene ble svertet med Distress Ink i fargen Pumice Stone. 
Er ikke Maja Designs sommerfugler fra mønsterarket Coffee in The Arbour søte? Et slikt mønsterark holder til mange kort :)



Jeg valgte så et koselig bilde fra klippearket Mother's day, og la det på en ramme jeg stanset ut. Det er ikke akkurat den samme som er listet opp i materiallisten nederst, men Joy! Crafts sin ramme kan godt erstatte den jeg har benyttet.
Jeg synes det blir fint med litt osteklut mellom øverste mønsterark og bildet. 



Med Magnolias Scalloped Tag kan en koselig melding gjemmes bak bildet på kortet. Teksten er stemplet med svart Distress Ink og stempel fra Kort og Godt. Til slutt fikk den en enkel sløyfe og perler på toppen. Bildet limes bare på en side, slik at jeg kan lure tag'ene bak. Til slutt pyntes kortet med blomster, blonde og perler. 



En og annen blomsterstilk snurres rundt et tynt penselskaft, og blir pynt den også :) 
Jeg brukte forresten penselskaftet på vingene til sommerfuglene også.



Legg merke til baksiden av kortet, der jeg har satt enda et bilde fra klippearket i en ramme fra Whimsy Stamps. Rammen er også stanset ut i Bazzill Basics Vanilla, og går på en måte i et med bakgrunnen. Jeg synes allikevel det kom nok frem til at det ble en delikat avslutning på kortets siste side.

Da håper jeg at mitt morsdagskort har inspirert flere til å lage kort til mor, eller en annen du ønsker å glede.

Hjertelig hilsen
Lise ©


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar